Liesanne in Zambia

Chaotisch samengevat verhaal

Sorry dat het zo lang is geleden! Had er telkens geen tijd voor of was te moe.

De laatste keer dat ik schreef was de zaterdag voor afgelopen zaterdag. De zondag erna zouden de nieuwe mensen komen. Matt vertrok helaas die dag. Nadat Matt vertrokken was wilden Daniella en ik wat doen dus besloten we om naar het Livingstone museum te gaan. Heel veel geschiedenis, maar het was wel interessant!
In de middag ontmoetten we de nieuwe vrijwilligers en ze kwamen heel aardig over! Dus dat was positief.
De volgende week was een mix van lesgeven, huis bezoekjes, uiteten, uitgaan, zonsondergangen, film avond, sunset tree en helaas ziek worden in het weekend. Ik voelde me de hele week al niet zo fit maar in het weekend was ik echt ziek. Het heerst hier heel erg in het huis en bijna iedereen is al ziek geweest. Gelukkig was het na het weekend beter!
Aangezien mijn school deze week gesloten was vanwege examens, kon ik niet lesgeven.Op maandagheb ik daarom samen met de lerares huis bezoeken gedaan bij sommige leerlingen uit mijn klas. Ik vond het heel interessant om te zien hoe hen leven is buiten de klas. Het is dan ook heel verrassend dat ze altijd met een glimlach op school komen ondanks de slechte omstandigheden thuis.
Aangezien mijn school dus gesloten was ging ik de rest van de week op een andere school lesgeven samen met een ander Nederlands meisje, linda farm. Het is een gemeenschap met een pre-school, maar er wonen ook mensen en er zijn veel akkers en dieren. Het zijn hele lieve kindjes en ze wilden graag onze haren invlechten. De lerares zag dat en zei dat ze het de volgende dag mooier zal maken, zoals alle afrikanen hebben! Dus de volgende dag kregen we mooie vlechtjes in ons haar.
De laatste keer dat ik hetgene van hierboven schreef was op vrijdag. Helaas werd ik die avond heel ziek en moest ik het weekend in een kliniek doorbrengen. Het bleek dat ik voedselvergiftiging had :(. Gelukkig voel ik me nu stukken beter en is het al weer dinsdag. Jeetje wat gaat de tijd toch snel! Soms duurt een dag heel lang maar de weken vliegen voorbij. Alweer 3 en een halve week in Zambia. Ik begin me steeds meer op mn gemak te voelen hier en het voelt ook steeds meer alsof het zo hoort.
Ik zal een verder verslag geven van vorige week. De rest van de week hadden we filmavond, ergens wat drinken, barbequen en veel relaxen etc en natuurlijk naar de Linda farm!
Donderdag was een speciale dag! Een meisje uit het vrijwilligershuis had namelijk voor de ouderen uit het bejaardenhuis een dagje weg geregeld, naar Victoria Falls!! De ouderen vonden het helemaal geweldig en zelfs met de busreis waren ze al blij. Er was 1 man bij die een beetje raar was en zei dat hij wel met me wilde trouwen en hij zei constant dat hij van me hield. Dat verzoek heb ik toch maar afgewezen.
Er waren ook een paar blinde mensen en zelfs zij waren blij met het uitstapje. Ik ben erg blij dat het meisje uit het vrijwilligershuis dit geregeld had, aangezien de verzorging in het bejaardenhuis heel slecht is. Vaak krijgen ze geen eten en veel 'verzorgers' vertrekken rond een uur of 4. Veel van hen zijn dan ook angstig. Daarom was het goed dat ze er even een dagje uit konden en plezier konden hebben.
Sorry dat ik deze keer niet zo uitgebreid verteld heb over elke dag en dat het zo lang heeft geduurd voordat ik weer wat ik plaatste. Maar beter laat dan nooit! Tot snel weer!! (Hopelijk sneller dan de vorige keer.)
Ps. De schooltijden verschillen per Grade. Zo is de pre-school waar ik les aangeef van ongeveer8 tot 12. Maar hoe ouder de kinderen zijn hoe langer ze naar school gaan. Sommige klassen beginnen in de ochtend en sommige in de middag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active